اینترنت رادیویی امروزه یکی از پرکاربردترین راه های ارتباطی در سراسر جهان است. این فناوری با استفاده از امواج رادیویی برای انتقال داده ها بین فرستنده و گیرنده استفاده می کند. این فناوری به خصوص در مناطقی که به زیر ساخت های فیبر نوری یا کابل های مسی دسترسی ندارند بسیار مفید است.

رادیو وایرلس چیست

رادیو وایرلس دستگاهی است که برای برقراری ارتباطات بی سیم نقطه به نقطه (Point to Point) یا نقطه به چند نقطه (Point to MultiPoint) در شبکه های وایرلس استفاده می شود. این دستگاه ها با استفاده از امواج رادیویی داده ها را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می کند و عمدتا در مکان هایی استفاده می شوند که امکان نصب کابل شبکه وجود ندارد یا هزینه های نصب کابل بسیار بالا است.

انواع رادیو وایرلس

رادیو وایرلس ها طبق کاربرد به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. این تقسیم بندی شامل:

  1. رادیو وایرلس داخلی(Indoor Wireless Radio)

رادیو وایرلس indoor برای استفاده در محیط های داخلی مانند دفاتر و منازل طراحی شده اند. این نوع رادیو وایرلس دارای قدرت سیگنال کمتر نسبت به مدل های خارجی ولی مناسب برای محیط های کوچک می باشند.

رادیو وایرلس داخلی hAP AC3

  1. رادیو وایرلس خارجی (Outdoor Wireless Radio)

رادیو وایرلس های Outdoor مناسب برای فواصل طولانی و محیط های خارجی مانند برقراری ارتباط بین دو ساختمان یا نقاط دور از هم می باشند. طبیعتا این رادیو وایرلس ها دارای بدنه مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی نا مساعد و شرایط سخت اند.

رادیو وایرلس خارجی SXT SA5 ac

  1. رادیو وایرلس نقطه به نقطه (PTP)

برای ارتباطات مستقیم بین دو نقطه از رادیو وایرلس های PTP استفاده می شود. این رادیو دارای پهنای باند بالا برای انتقال دیتاهای حجیم می باشد.

رادیو وایرلس نقطه به نقطه LHG 5

  1. رادیو وایرلس نقطه به چند نقطه (PTMP)

این مدل رادیو وایرلس برای ارتباط یک نقطه مرکزی به چندین نقطه دیگر استفاده می شود. رادیو وایرلس PTMP معمولا برای شبکه های وایرلس برای ارتباطات روستایی یا تجاری استفاده می شود که چندین کلاینت به یک نقطه مرکزی متصل می شوند.

رادیو وایرلس نقطه به نقطه Netmetal 5

  1. رادیو وایرلس Mesh

برای ایجاد شبکه های بی سیم مشبک که هر دستگاه به عنوان یک نقطه تقویت کننده عمل می کند از رادیو وایرلس های سری مش استفاده می شود. این مدل رادیو وایرلس قابلیت پوشش وسیع تری دارند.

wAP ac

  1. رادیو وایرلس LTE

برای انتقال و دریافت دیتا ها از طریق شبکه های LTE از این مدل رادیو وایرلس استفاده می شود. با استفاده از رادیو وایرلس های LTE شما می توانید در محیط های روستایی و دور افتاده که اینترنت ثابتی ندارند از یک اتصال پایدار بهره مند شوید.

LHGG LTE6 KIT

  1. رادیو وایرلس با آنتن یکپارچه

این سری رادیو وایرلس مناسب ارتباطات کوتاه مدت یا نقاط کوچک ست و دارای آنتن داخلی می باشد که منجر به نصب آسان و هزینه کمتری می شود.

SXT Lite

  1. رادیو وایرلس با آنتن جداگانه

آنتن جداگانه به این نوع دستگاه متصل می شود که می تواند بر اساس نیاز آنتن های مختلفی را پشتیبانی کند. این رادیو وایرلس قابلیت تنظیم بیشتر برای افزایش برد یا بهبود کیفیت سیگنال دارد.

BaseBox5

در ادامه به برخی از محبوب ترین رادیو وایرلس ها در بازار تجهیزات شبکه می پردازیم:

رادیو وایرلس DynaDish 5 از سری رادیو وایرلس های PTP با فعالیت در باند 5 گیگاهرتز، یک آنتن 25dBi و محدوده پوشش چند کیلومتری.

برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت dynadish5 اینجا کلیک کنید.

رادیو وایرلس LHG 5 از سری رادیو وایرلس های PTP با فعالیت در باند 5 گیگاهرتز، آنتن داخلی 24.5dBi و پشتیبانی از PoE

خرید رادیو وایرلس

برای خرید انواع رادیو وایرلس ها می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید