آموزش کانفینگ روتر میکروتیک

یکشنبه 20 خرداد 1403 83 بازدید کننده  

کانفینگ روتر میکروتیک

روتر های میکروتیک از سری روتر های قدرتمندی هستند که در شبکه های مختلف از سری شبکه های کوچک گرفته تا شبکه های بزرگ استفاده می شوند. از این رو کانفینگ این سری روتر ها از اصلی ترین دغدغه های کاربران میکروتیک می باشد. در ادامه این مقاله به نحوه کانفینگ روتر های میکروتیک می پردازیم:

  1. پیش نیاز ها و آماده سازی اولیه

نرم افزار winbox را از سایت میکروتیک دانلود کنید. سپس روتر را با کابل اترنت به کامپیوتر متصل کنید.

نرم افزار winbox را باز کنید و روتر میکروتیک خود را از لیست انتخاب کنید. سپس روی دکمه connect کلیک کنید.

پس از ورود به winbox به users < system بروید.

کاربر admin را انتخاب کنید و رمز عبورتان را برای امنیت بیشتر تغییر دهید.

 

 

 

  1. تنظیمات IP و DHCP

در ابتدا برای تنظیمات IP به IP > Addresses بروید. بعد از کلیک بر دکمه + یک آدرس IP جدید اضافه کنید.

آدرس IP شما باید مناسب شبکه اتان باشد. سپس اینترفیس مربوط به LAN (معمولا ether2) را انتخاب کنید.

تنظیم DHCP Server

به IP > DHCP Server بروید. سپس بر روی دکمه DHCP Setup کلیک کنید و اینترفیس LAN (ether2)  را انتخاب کنید.

مراحل تنظیمات را به ترتیب انجام دهید.

  1. تنظیمات اتصال به اینترنت (WAN)

به IP > Addresses و آدرس IP مربوط به اینترفیس WAN را اضافه کنید.

در صورتی که DHCP برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید. به IP > DHCP Client بروید و اینترفیس WAN (ether1) را انتخاب کنید.

تنظیم PPPoE Client

به ppp بروید و روی + کلیک کنید. سپس PPPoE Client را انتخاب کنید. اطلاعات ISP را وارد کنید و اینترفیس WAN را انتخاب کنید.

  1. تنظیمات Gateway و DNS

به IP > Routes بروید. در صورتی که تنظیمات Default Gateway را به درستی انجام داده اید سپس به IP > DNS بروید.

آدرس های DNS سرورهای مورد نظرتان را وارد کنید.

گزینه Allow Remote Requests را فعال کنید تا روتر شما به عنوان یک DNS برای شبکه اتان عمل کند.

  1. فعال سازی NAT

به IP > Firewall بروید . سپس تب NAT . روی دکمه + کلیک کنید تا یک قانون NAT ایجاد شود. در تب Chain ، گزینه General  را روی srcnat تنظیم کنید.

سپس در تب action ، action را روی masquerade تنظیم کنید.

  1. تنظیمات پیشرفته

تنظیم VPN

VPN به شما اجازه می دهد تا به صورت ایمن به شبکه های دور دسترسی پیدا کنید و شبکه امنی داشته باشید.

به ppp بروید و روی + کلیک کنید تا یک پروفایل جدید برای VPN خود ایجاد کنید.

نوع VPN را انتخاب کنید و تنظیمات مربوطه را وارد کنید.

تنظیم فایروال

به IP > Firewall بروید و قوانین مختلف را بر اساس نیاز های امنیتی شبکه خود انتخاب کنید.

تنظیمات پیشرفته دیگری نیز وجود دارند که می توانید آن ها را با کمک کارشناسان ما انجام دهید.

همچنین مجموعه شیراز آنلاین می تواند روتر های مورد نظر شما را کانفینگ کرده به دستتان برساند.

بیشتر بخوانید: لیست روترهای میکروتیک


دیدگاه شما

نام شما
آدرس ایمیل
متن دیدگاه
کد امنینی
کاربر گرامی لطفا دیدگاه خود را درباره این کالا بیان کنید

آموزش کانفینگ روتر میکروتیکتجهیزات شبکه | شیرازآنلاین6/9/2024کانفینگ روتر میکروتیکروتر های میکروتیک از سری روتر های قدرتمندی هستند که در شبکه های مختلف از سری شب... کانفینگ روتر میکروتیکروتر های میکروتیک از سری روتر های قدرتمندی هستند که در شبکه های مختلف از سری شبکه های کوچک گرفته تا شبکه های بزرگ استفاده می شوند. از این رو کانفینگ این سری روتر ها از اصلی ترین دغدغه های کاربران میکروتیک می باشد. در ادامه این مقاله به نحوه کانفینگ روتر های میکروتیک می پردازیم:پیش نیاز ها و آماده سازی اولیهنرم افزار winbox را از سایت میکروتیک دانلود کنید. سپس روتر را با کابل اترنت به کامپیوتر متصل کنید.نرم افزار winbox را باز کنید و روتر میکروتیک خود را از لیست انتخاب کنید. سپس روی دکمه connect کلیک کنید.پس از ورود به winbox به users < system بروید.کاربر admin را انتخاب کنید و رمز عبورتان را برای امنیت بیشتر تغییر دهید.   تنظیمات IP و DHCPدر ابتدا برای تنظیمات IP به IP > Addresses بروید. بعد از کلیک بر دکمه + یک آدرس IP جدید اضافه کنید.آدرس IP شما باید مناسب شبکه اتان باشد. سپس اینترفیس مربوط به LAN (معمولا ether2) را انتخاب کنید.تنظیم DHCP Serverبه IP > DHCP Server بروید. سپس بر روی دکمه DHCP Setup کلیک کنید و اینترفیس LAN (ether2)  را انتخاب کنید.مراحل تنظیمات را به ترتیب انجام دهید.تنظیمات اتصال به اینترنت (WAN)به IP > Addresses و آدرس IP مربوط به اینترفیس WAN را اضافه کنید.در صورتی که DHCP برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید. به IP > DHCP Client بروید و اینترفیس WAN (ether1) را انتخاب کنید.تنظیم PPPoE Clientبه ppp بروید و روی + کلیک کنید. سپس PPPoE Client را انتخاب کنید. اطلاعات ISP را وارد کنید و اینترفیس WAN را انتخاب کنید.تنظیمات Gateway و DNSبه IP > Routes بروید. در صورتی که تنظیمات Default Gateway را به درستی انجام داده اید سپس به IP > DNS بروید.آدرس های DNS سرورهای مورد نظرتان را وارد کنید.گزینه Allow Remote Requests را فعال کنید تا روتر شما به عنوان یک DNS برای شبکه اتان عمل کند.فعال سازی NATبه IP > Firewall بروید . سپس تب NAT . روی دکمه + کلیک کنید تا یک قانون NAT ایجاد شود. در تب Chain ، گزینه General  را روی srcnat تنظیم کنید.سپس در تب action ، action را روی masquerade تنظیم کنید.تنظیمات پیشرفتهتنظیم VPNVPN به شما اجازه می دهد تا به صورت ایمن به شبکه های دور دسترسی پیدا کنید و شبکه امنی داشته باشید.به ppp بروید و روی + کلیک کنید تا یک پروفایل جدید برای VPN خود ایجاد کنید.نوع VPN را انتخاب کنید و تنظیمات مربوطه را وارد کنید.تنظیم فایروالبه IP > Firewall بروید و قوانین مختلف را بر اساس نیاز های امنیتی شبکه خود انتخاب کنید.تنظیمات پیشرفته دیگری نیز وجود دارند که می توانید آن ها را با کمک کارشناسان ما انجام دهید.همچنین مجموعه شیراز آنلاین می تواند روتر های مورد نظر شما را کانفینگ کرده به دستتان برساند.بیشتر بخوانید: لیست روترهای میکروتیک5.0
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید